Sarphatistraat en Hoge Sluis, gezien vanaf het Paleis voor Volksvlijt; Frederiksplein en Weteringschans, gezien vanaf het Paleis voor Volksvlijt; Binnen-Amstel, gezien richting de Munt

Het snel veranderende Amsterdam vormde bij het aanbreken van de 20ste eeuw het decor voor fotograaf en decoratieschilder Heinen. Met zijn camera beklom hij hoge gebouwen, zoals het Paleis voor Volksvlijt (in 1929 afgebrand) en het Rijksmuseum, om van bovenaf zijn panorama’s te maken.

Sarphatistraat en Hoge Sluis, gezien vanaf het Paleis voor Volksvlijt; Frederiksplein en Weteringschans, gezien vanaf het Paleis voor Volksvlijt; Binnen-Amstel, gezien richting de Munt

Het snel veranderende Amsterdam vormde bij het aanbreken van de 20ste eeuw het decor voor fotograaf en decoratieschilder Heinen. Met zijn camera beklom hij hoge gebouwen, zoals het Paleis voor Volksvlijt (in 1929 afgebrand) en het Rijksmuseum, om van bovenaf zijn panorama’s te maken.