Mej. Elisabeth Bielders, wonende te Loosdrecht, vriendin van Louisa Willet-Holthuysen

Over de precieze relatie tussen Louisa Willet-Holthuysen en Elisabeth Bielders zijn geen nadere gegevens bekend. Wel dat mejuffrouw Bielders in 1895 in Loosdrecht woonde. Elisabeth zou na het overlijden van Louisa duizend gulden van haar erven. Opmerkelijk is het beeldmerk van Karsen op de achterzijde van de foto. Het toont een schilderspalet en de vermelding dat hij zowel als kunstschilder én fotograaf werkzaam was. Een dergelijke praktijk kwam weliswaar vaker voor, maar toch was de verhouding tussen kunst en fotografie een moeizame. ‘Een schilder is geen kopieermachine’, zo vatte een anonieme criticus het probleem kort en bondig samen. In het kleine album van mevrouw Willet bevindt zich een tweede portret van Elisabeth Bielders, gemaakt door de Amsterdamse fotograaf J.W.F. Offenberg.

Mej. Elisabeth Bielders, wonende te Loosdrecht, vriendin van Louisa Willet-Holthuysen

Over de precieze relatie tussen Louisa Willet-Holthuysen en Elisabeth Bielders zijn geen nadere gegevens bekend. Wel dat mejuffrouw Bielders in 1895 in Loosdrecht woonde. Elisabeth zou na het overlijden van Louisa duizend gulden van haar erven. Opmerkelijk is het beeldmerk van Karsen op de achterzijde van de foto. Het toont een schilderspalet en de vermelding dat hij zowel als kunstschilder én fotograaf werkzaam was. Een dergelijke praktijk kwam weliswaar vaker voor, maar toch was de verhouding tussen kunst en fotografie een moeizame. ‘Een schilder is geen kopieermachine’, zo vatte een anonieme criticus het probleem kort en bondig samen. In het kleine album van mevrouw Willet bevindt zich een tweede portret van Elisabeth Bielders, gemaakt door de Amsterdamse fotograaf J.W.F. Offenberg.