Vier putti met een hoorn des overvloeds en een olijftak (recto) Vijf putti (verso)

De tekening is een kopie naar een bovendeurstuk door Jacob de Wit in het huis Herengracht 168, waar tegenwoordig het Theaterinstituut is gevestigd (afb. a). Het bovendeurstuk van De Wit is tussen 1728 en 1734 te dateren. In deze periode gaf Maria Luyken, weduwe van Arnoldus Dicx en eigenaresse van het huis, verscheidene opdrachten aan De Wit voor plafond- en deurstukken. Op het bovendeurstuk is links van de vier putti een harnas afgebeeld (afb. a). De hoorn des overvloeds en de olijftak verwijzen naar de zegeningen van de vrede. De vijf putti op de achterzijde van het blad zijn zo schetsmatig weergegeven dat er geen bekende compositie in te herkennen valt.

Vier putti met een hoorn des overvloeds en een olijftak (recto) Vijf putti (verso)

De tekening is een kopie naar een bovendeurstuk door Jacob de Wit in het huis Herengracht 168, waar tegenwoordig het Theaterinstituut is gevestigd (afb. a). Het bovendeurstuk van De Wit is tussen 1728 en 1734 te dateren. In deze periode gaf Maria Luyken, weduwe van Arnoldus Dicx en eigenaresse van het huis, verscheidene opdrachten aan De Wit voor plafond- en deurstukken. Op het bovendeurstuk is links van de vier putti een harnas afgebeeld (afb. a). De hoorn des overvloeds en de olijftak verwijzen naar de zegeningen van de vrede. De vijf putti op de achterzijde van het blad zijn zo schetsmatig weergegeven dat er geen bekende compositie in te herkennen valt.