Kelkglas

De initialen van de glasgraveur zijn te lezen als: Cf[ecit]M. Andere interpretaties zijn: CJM, CFM en fcM [fecit M] (Ritseman van Eck 1995, p. 470). Er zijn dertien door Meester CM gesigneerde glazen bekend, waarvan twee in de verzameling Willet-Holthuysen (Smit 1994, p. 92). De valkenier met het valkenrek en de ruiter zijn gebaseerd op een prent van Jacob Cats (1577-1660), 'Spiegel vanden ouden ende nieuwen tijdt' (1632) (Amsterdams Historisch Museum, inv. nr A 15105). Het betreft een embleemprent met het motto: Elck meynt sijn uyl een valck te zijn/. De uilen van de prent zijn op het glas vervangen door valken. De twee jagers met hond zijn gebaseerd op een detail van een prent van Antonio Tempesta (1555-1630), uit de serie Aucupationis MultifariÆ Effigies, uitgegeven door Claes Janz Visscher (1609) (Graphische Sammlung Albertina, Wenen, inv. nr 4D.24).

Kelkglas

De initialen van de glasgraveur zijn te lezen als: Cf[ecit]M. Andere interpretaties zijn: CJM, CFM en fcM [fecit M] (Ritseman van Eck 1995, p. 470). Er zijn dertien door Meester CM gesigneerde glazen bekend, waarvan twee in de verzameling Willet-Holthuysen (Smit 1994, p. 92). De valkenier met het valkenrek en de ruiter zijn gebaseerd op een prent van Jacob Cats (1577-1660), 'Spiegel vanden ouden ende nieuwen tijdt' (1632) (Amsterdams Historisch Museum, inv. nr A 15105). Het betreft een embleemprent met het motto: Elck meynt sijn uyl een valck te zijn/. De uilen van de prent zijn op het glas vervangen door valken. De twee jagers met hond zijn gebaseerd op een detail van een prent van Antonio Tempesta (1555-1630), uit de serie Aucupationis MultifariÆ Effigies, uitgegeven door Claes Janz Visscher (1609) (Graphische Sammlung Albertina, Wenen, inv. nr 4D.24).